Fantastiska bloggar!


Jag vet att jag nämnt My simple little pleasures förut, men den tål att nämnas igen, väldigt duktig kvinna som gör instruktionsvideos för bland annat nail art marble.

Idag fick jag även upp ögongen för Tartofraises blogg, tyvärr så kan jag inte franska men man kan se på alla bilder och videos ändå. Finns ju program som översätter men det blir aldrig bra tycker jag; nail blir spik och lack blir emalj eller liknande. Ja det kan bli hur förvirrande som helst. Men som sagt, videos är alltid bra!

Här finns förresten en video på hur man kan använda solfjäderpenseln - jag har tidigare sett att man kan doppa den i glitter fför att lättare lägga på nageln då man målat överlack på ett litet område och vill ha glitter där, samt borsta bort överflödet.

Här finns en blogg med smink- och nageltutorials.


Skriv gärna och tipsa mig om era favoritbloggar!