Permanent nail art - marmorering (marbling)


Jag har tidigare sett en jättesnygg variant på marmorering med 3D gel, dock fick jag köra ur minnet när det var dags att börja fixa då jag inte hittade sidan. Nu efteråt har jag naturligvis hittat den, den är här. :)

Jag måste säga, jag ÄLSKAR LCN Glassgel! Så fantastiskt vackert.
Jag hade inte så höga förväntningar på själva utfallet (särskilt då jag var så nöjd med mina förra naglar) och jag hade inte hur mycket tid som helst då jag skulle bort på middag, men jag är jättenöjd.

Särskilt nu efter att bilderna är tagna då jag lagt på ett lager Super hardener för extra glans och sedan smörjt nagelbanden. :)

Här är bilderna:

Jag har i materialet lagt in först LCN vit 3D gel genom att göra cirkelrörelser med en tunn spetsig pensel, ett slumpmässigt mönster. Efter att ha härdat i två minuter penslade jag över LCN lila glassgel och där det passade lade jag i LCN lavendel hologramglittergel.




Klicka för förstoring



Jonna - JonNails

Hej! Jag är nagelterapeut och såg att du hade kommenterat le blogg, och tänkte då vara så fräck att jag tänkte tipsa dig om min egna blogg :)

I fredags hade jag en kund som är nagelbitare, kika gärna in och titta! Mvh Jonna

http://jonnasnaglar.blogg.se/2011/august/hjalp-som-nagelbitare-akrylforlangning.html

Naglarnaglarnaglar

Jonna: Det gjorde du helt rätt i! :)