Nageltips!


Många frågar mig vad jag använder för produkter på naglarna, här är det långa svaret. :)

Även om man har material på naglarna får man inte glömma bort sin egen nagel.
För att materialet ska hålla så bra som möjligt bör man ta hand om sina naglar och nagelband genom att använda nagelolja (helst varje dag).
Jag använder, som jag nämnt innan, LCN SPA macadamia nail oil - men även "vanliga" LCN nail oil.
LCN nail oil är lite tjockare i konsistensen och väldigt skön att massera in och lite billigare än SPA macadamia nail oil. Samtidigt så känns SPA macadamia nail oil lite lyxigare, inte lika kladdig och doften är gudomlig. Varför jag använder båda! :)

LCN SPA Macadamia Nail Oil, 16 ml
Klicka på bilden för att komma till topstore.se

Nagelolja - LCN Nail Oil
Klicka på bilden för att komma till topstore.se


Jag använder även serum nästan varje dag som ska stödja nagelns uppbyggnad.
Nagelserum - LCN Nail Serum
Klicka på bilden för att komma till topstore.se

Nu på sistone har jag även börjat använda LCN SPA Nail Builder då jag under sommaren känner att mina händer och naglar blir extremt torra av allt badande, särskilt när jag varit utomlands och badat mycket i klorerat vatten.

LCN, SPA Nail builder
Klicka på bilden för att komma till topstore.se

SPA Nail Builder ska vara bra för att bygga upp och stärka naglar och innehåller centella asiatica (tiger gräs) och bambu som stimulerar nagelns tillväxt och verkar stärkande. Den sägs vara särskilt lämplig för torra och skadade naglar men är bra för alla nageltyper.

Vad gäller handkrämer så är jag väldigt svag för LCN Anti age - doften och konsistensen älskar jag. Den är det sista jag tar på mig innan jag går hemifrån och det första jag använder när jag kommer hem och har tvättat händerna. Jag har den på pumpflaska, härligt rosa färg på krämen.

LCN AntiAge Handkräm
Klicka på bilden för att komma till topstore.se



Men glöm inte det viktigaste av allt:

Naglar är inte verktyg. Man ska vara rädd om dem, inte pilla med vassa föremål eller riva bort materialet - då gör man stor skada på sin egen nagel. Använd istället nagelborste när du tvättar händerna.

Använd handskar när du städar med kemikalier/ diskar. Använd en remover utan aceton.

Var försiktig när du sätter på dig ex. gymnastikskor (använd skohorn), öppnar bildörren eller ska trycka in en knapp (ex. toalett - använd fingerknogen).

Och börjar materialet lossna - boka tid hos din nagelterapeut. Undvik lim då det lätt stänger inne fukt och smuts som bildar mögel. Tycker du att naglarna går sönder ofta behöver du kanske gå till din nagelterapeut oftare än du gör, alternativt att du förmodligen har för långa naglar.

Använd aldrig nagelsax, alltid nagelfil.