För torra fötter - bästa fotkrämen jag använt!


Nu har jag använt de här krämerna några gånger under 1½ veckas tid, och fötterna är mjukare än någonsin! Helt otroligt. Och jag har verkligen testat de flesta krämer jag kommit åt, alla möjliga märken. Nästa gång jag handlar ska jag även köpa sprayen och ha i handväskan.

Klicka på bilden för större bild


Fotmasken har jag smörjt in fötterna med i sängen innan jag ska sova någon gång i veckan.
Fotkrämen har jag använt efter avslutad pedikyr och sedan varannan dag - eller mer sällan. Och jag har inte ens smörjt så ofta som jag brukar med andra krämer, ändå känns fötterna nysmörjda, grymt resultat!




En underbar fotkräm som är ett måste för torra och känsliga fötter!

Urea 10% Fotkräm är intensivt återfuktande och har en anti-inflammatorisk effekt. Innehåller bl a glycerin och allantoin för en optimal mjukgörande och lugnande effekt på huden.

Fotkrämen har en krämig konsistens och är lätt att massera in och absorberas snabbt.

Produkten är helt fri från mineral, siliconolja och parabener.

Mängd: 100 ml


Den här Fotmasken skämmer bort dina fötter till det yttersta och bidrar till att göra dem välvårdade och vackra igen.

Fotmasken ser till att det skyddande skiktet i huden regenererar snabbare, huden vitaliseras och vårdas samt återfuktas optimalt. 

Urea 10% Fotmask är rik på ingredienser såsom 10% fuktgivande karbamid, mandelolja, vitamin A och E samt sheasmör. De lugnande ingredienserna såsom pantenol, allantoin och bisabolol ger huden en skön avkoppling när den appliceras på fötterna.

Använd så här: Applicera masken generöst på hela foten, koppla av i 10 till 15 minuter. Massera in eller torka bort ev rester.

Produkten är helt fri från mineral, Siliconolja och parabener!

Mängd: 100 ml