Permanent fransk med snäckskal & 3D-gel samt en 3D blomma!



Wow, själva nail arten tog väldigt lång tid - varför jag bara har bilder på ena handen. :)
Jag ska göra andra handen lite senare, jag är vänsterhänt och vänster hand är därför mycket jobbigare att göra fastän jag har en filmaskin (innan jag hade den var det fruktansvärt jobbigt att fixa naglarna på sig själv).

Materialet som jag använde: LCN 3D-gel white orhcid & Deep black, LCN krossat snäckskal rosa och lila samt andra färger som jag köpt på tradera.
En orangepinne och en tandpetare som jag lade blomblad samt spiralen till mitten på.

Klicka på den lilla bilden
för en större bild.
I tummen har jag byggt in en sjöstjärna gjord i en LCN 3D- form gjord av
Svart 3D gel och color gel miracle glitter i multicolor glitter.

Här återges färgerna mer naturligt, det är som sagt snäckskal som jag lagt på
innan jag dragit mönster med svart 3D gel med en spot swirl.

Det här är nog min favorit någonsin, jag fick inspirationen av "Nail Avenue" på youtube, kolla gärna deras sida:

Det var lite "trixigt" att göra blomman, för att underdriva... mycket pill för att få den som jag ville, men för att vara mitt andra försök så är jag självklart enormt nöjd! Jag använde en pensel och målade först två blomblad direkt på nageln (utan att ha torkat av sealent) och härdade, innan jag byggde upp blomman med hjälp av de blomblad och "spiralen" som jag format med hjälp av orangepinnen och tandpetaren. Fyllde på lite med 3D gel där det behövdes och härdade och sist lade jag dit lite vitt "diamond glitter" från Nfu-Oh och glaze gel clear.
Just det, jag glömde nästan, på tummen så lade jag även svart LCN glitter som har lite regnbåge- skiftningar.