Somrig marble nail art!


Jag övade halva kvällen i går på marble och färgerna jag till slut valde är följande:
orange, turkos, rosa och vit. OPI och LCN- lack.
Nail art marble är lite "trixigt" men även om det är det och tar lång tid så är det värt det då det blir så himla häftigt!!!

LCN drop dry använde jag sist efter Super hardener.
OPI's Yodle me on my cell & Flit a bit samt LCN I ♥ LCN
och rosa nr 43179-D3 (hittar inget namn på den).

Jag började med att testa vattnet några gånger igen, liksom igår, ta bort färgrester med ett lack och testa igen. Sedan när det kändes bra droppade jag i en droppe av varje lack, dock inte i samma ordning varje gång, tills ringarna slutat vidga sig.
Jag drog sedan ett streck med orange pinnen - från "bulls eye" mitten ut till varje kant, vertikalt. Sedan drog jag horisontella linjer varannan från vänster till höger och varannan från höger till vänster. Sedan doppades två fingrar i taget (som var tejpade för att skydda fingret, med scotch tape).
Sist en sjöstjärna på ena tummen (där jag gjorde svarta prickar med en nail art pen också) och en nail sticker på andra tummen.
Riktigt snyggt tycker jag själv!



Klicka på lilla bilden för förstoring av valda naglar.

Sjöstjärnan på tumnageln är gjord i en LCN 3D form, jag använde svart 3D gel och lila glass gel. Den var lite svår att fästa med lim, kanske att lacket var lite fuktigt fortfarande. Men efter att ha målat på glaze gel clear och härdat i 2 minuter så satt den där den skulle.
Jag älskar sjöstjärnor!

Angående bilderna så är de övre bilderna tagna med effekter, den ena heter högdagerbild och den andra miniatyreffekt. Väldigt snyggt tycker jag själv. Titta på den lilla bilden för tydligast färg på naglarna, som de verkligen ser ut.