Veckans naglar - en midsommarnatts dröm!


Jag hoppas att alla haft en riktigt underbar midsommarhelg - skönt med lite extra ledigt om inte annat! :)

Idag har jag gjort riktigt drömnaglar för oss romantiker. Bröllopsnaglar nästan.
Jag kände att det var dags för någonting skirt, någonting somrigt - jag har så mycket mörka lack och är väldigt svag för dem. Dags för något annat alltså, något ljust, något rosa!



Lacket jag valde är ur OPI's Kate Perry collection och heter Teenage dream. Den har jag inte använt förut - riktigt sött lack.

LCN strasstenar nr 20 (50 = 50 st i burken från början),
LCN Sparkling effect polish samt OPI's Teenage dream.

Jag började med att måla två lager med OPI's Teenage dream på den fria randen (efter LCN No more ridges), alltså som fransk manikyr.
När det hade torkat något använde jag konad m74. När jag stämplat alla naglar målade jag LCN Sparkling effect polish på en nagel i taget, över det vita mönstret. Så fort jag målat en nagel så satte jag stenar i några av blommorna, alltså en nagel i taget. Sist Super harderner på naglarna.



Anna

Fint, gillar verkligen det där Katy Perry lacket :)



Svar: Grymt att du såg minx liknande stickers på Åhléns i Stockholm, har du möjligen kollat in dem närmare nu och vet vilket märke de hade?

cathrin nilsson

Ååå,detta är riktigt snyggt,,fick lite inspiration nu till ny design:)

Naglarnaglarnaglar

Vad roligt att höra! :)