Veckans naglar - korsettnaglar


Igår var det dags för att lacka något nytt.
Jag har sett i flera bloggar olika varianter på "snörningar" målade och ville testa.

Jag målade först hela nageln med OPI's DS sapphire och sedan OPI's Mermaid's tears på sidorna som lämnade en mittremsa synlig av det första lacket.
Sedan gjorde jag prickar på det gröna, svarta prickar med en LCN nail art pen (NA8). En rad i taget, inte en sida i taget, så att snörningen blir jämn. Sedan använde jag penseln i flaskan och drog streck diagonalt från prick till prick. En sådan nail art pen är väldigt smidig att jobba med, men det går att använda en spot swirl (eller tandpetare har jag hört några använda) och nail art pensel/ tunn pensel, blir dock mer kladd och verktyg att rengöra.

Lacken:

Nail art pen, svart NA8 från LCN,
från OPI - Mermaid's tears och DS sapphire.
Underlack och överlack från LCN, No more ridges och Super hardener.

Resultatet:



Tyvärr är det svårt att visa det fantastiska skimret i OPI's DS sapphire,
ett holo-lack jag nyligen köpt och älskar!!! Googla på namnet, bilder, så får ni se.


Anonym

maj gaad va fint!

Naglarnaglarnaglar

Tack så mkt! :)