Mermaid's tears och Silver shatter - OPI!


Idag såg jag att lite färg hade skavts bort från en tånagel och SÅ kan vi ju inte ha det!! ;)

Käre make passade på att hämta mina paket samtidigt som han handlade idag (jag gjorde en stor beställning en sen kväll, Amazon är farligt...) och där fanns bland annat dessa två lack:
Silver shatter och Mermaid's tears från OPI.
Jag är inte superförtjust i den gröna nyansen, snarare lite tveksam. Men kombinationen silver shatter och den gröna är så otroligt vacker.
Och namnet. Jag ÄLSKAR sjöjungfrur! Det har jag gjort ända sedan jag läste H.C Andersens Lille havfrue, långt innan filmen om Ariel kom från Disney (fast jag älskar den med!).

LCN underlack - No more ridges, och LCN överlack Super Hardener.
Silver shatter och Mermaid's tears från OPI.

Jag är jättepetig med nagelbanden på tånaglarna, mina vill gärna växa fast på nageln och växa fram lite. Jag är där och petar ofta, fixar och filar bort eller skär/ klipper bort där det är för mycket, så de ska hålla sig fina. Därför ser första bilden inte så roligt ut, det ser ut som torr hud på tårna, jag vet. Men det beror helt enkelt på att jag inte smörjt fötterna och tårna under tiden jag målat, och på fildamm (jag torkade av nagelplattan med LCN Cleaner innan jag började måla). Jag smörjer f.ö mina nagelband på tårna lika ofta som nagelbanden på händerna - nästan varje dag!

Sedan har jag ett jobbigt skavsår på lilltån som inte vill ge med sig.
Och när jag hade ett par ballerinaskor med rosa insida
satte sig den rosa färgen just där och där vill den tydligen stanna också...

 

Mina söta tåspretare som jag fått av mamma, underbara!


(Jag clonade bort skavsåret i Photoshop för att slippa se det,

men man ser det på bilden ovan)

 

De här färgerna passar snyggt till min tatuering och jag kommer känna mig riktigt fin imorgon i mina gladiatorsandaler. Förutsatt att det är fint väder.