Pedique - tånaglar!


Kära mamma ville ha fina tånaglar nu när våren står för dörren. Både hon och jag gillar att gå barfota tidigt inomhus och utomhus.
Jag fixade till nagelbanden och filade naglarna, lade på LCN Wilde Pedique i 2 tunna lager innan jag lade på två lager färgad gelé Ruby Red 32. Sedan avslutade jag med att använda konad bricka m21 och ett guldlack från LCN. I blomman satte jag en guldsten och sedan målade jag en guldrand och gjorde vita prickar längs med guldranden. Enkelt men väldigt snyggt.


Det var svårt att få till en tydlig bild så jag ändrade skärpan,
blir lite grynigt men ni får en idé hur det ser ut i alla fall.



Förra sommaren testade jag färgad pedique och gjorde en väldigt fräsch fransk manikyr på fötterna. Det höll i många veckor, riktigt snyggt enligt mig.


Som sagt, en fransk manikyr i gelé anpassad för fötterna - Pedique.
Även här en konadstämpel och i blommorna varsin sten.



Info om Pedique: Pedique är ett specialanpassat UV-ljushärdat gelsystem för korrigering och skulptering av tånaglar. Tekniken innebär att man kan göra allt från fräsch permanent fransk pedikyr, lackning med färgad gelé och nail art. Man kan även arbeta med en skadad tånagel och bygga ut den till ursprungsstorlek. Detta har jag gjort på mig själv väldigt många gånger då jag blivit trampad på fötterna efter en utekväll och det gått så illa att stortånaglarna gått av väldigt långt in på ena eller båda sidorna. Så kan det gå när man dansar salsa. :)