Veckans naglar



Då jag lyckades ha sönder en nagel igår - vilket f.ö sällan händer - behövde jag laga den idag.
Jag lagade den med LCN's Fibrique Express repair och även lite glasfiberväv för extra hållbarhet (var bara en vecka sedan senaste fyllningen).

Sedan målade jag naglarna.
Jag köpte nyligen några Color club lack och till min överraskning så hade de en bonus - de luktar otroligt gott!! Lacken heter Gimme a grape big kiss (lila) och på ringfingrarna även Otherwordly (blå glitter) samt samma Sea shell wrap och strasstenar som jag använde på mamma.
Jag kommer definitivt köpa fler Color club lack.

Jag är dessutom väldigt nöjd med LCN Polish seal - måla ett lager över lack och in i UV-lampa eller 3 min under en glödlampa och lacket är tillräckligt torrt för att jobba med. Detta gjorde jag innan jag lade på en liten bit Sea shell wrap, svart liner pen och stenarna och sedan överlack ovanpå allt.
Lacket blir alltså relativt torrt - inte helt torrt, jag kollar lite med min spot swirl innan.