Pink with a twist - permanent fransk manikyr med glassgel, krossat snäckskal och LCN Painting colours


Denna bild är utan blixt, resten är med blixt



Materialet jag använt:

Bonder
Sculpture
Krossat snäckskal - rosa
Glass gel Lady in red.
Bondique Black diamond
LCN Painting colours
Glaze gel Black diamond
Ultima acrylics
Vit nail art pen

Jag började med bonder, sedan ett tunt lager sculpture som jag satte rosa snäckskalskross i innan jag härdade i lampan.
Sedan lade jag glass gel Lady in red på den fria randen.
Ovanpå det LCN's Bondique Black diamond.
Efter att ha filat till nageln och torkat av den målade jag med LCN Painting colours, rosa och svart.
Sist LCN's Glaze gel Black diamond som har ett härligt skimmer.
På ena ringfingret byggde jag även en vit blomma av LCN's Ultima acrylics som jag satte guldpärlor i och lite rosa färg på (LCN painting colours). Prickar med LCN nail art pen, vit.