Metallic water marble - hur jag gör + fler bilder


Andra handen... varför blir alltid ena handen mycket finare??
Här är bilder tagna av min käre make och mig själv; jag kom på att jag inte tagit på själva marblegörandet - ringarna, bullseyen och mönstret förut.
Jag har inte tagit bort allt nagellack som hamnat utanför, ber om ursäkt för att det ser lite kladdigt ut.

I solljus

Mina favoriter

Inomhus med blixt



Här är hur jag gör:

Jag droppar i en droppe i taget tills jag får en bullseye - tills ringarna slutar vidga sig.

Sedan drar jag med min spotswrirl från mitten och ut, mitten och ut (åt motsatta håll).

Sist drar jag mönstret, här har det hunnit röra sig lite
men det är varannan gång från ena hållet till andra.
I det här mönstret doppade jag tummen.

OBS! Alla fingrarna är tejpade runt nageln med scotch tape. När jag har doppat fingret tar jag bort överflödigt lack från vattenytan med tops innan jag långsamt lyfter upp fingret/ fingrarna. Jag doppar 2 fingrar i taget utom tummarna som får vara ensamma.
Jag har köpt en billig glasmugg med öra på IKEA som jag använder.

Angelica

Snyggt med både water marble och prickar i samma design! Snygga färger ihop dessutom=)

Naglarnaglarnaglar

Tack så mkt, ja prickar gör ibland det där lilla extra. :)