Manikyr - Rosa blommor på Glitter gal's Frappe 3D/holo


Idag har jag målat mina naglar.

Jag började som vanligt med underlack, LCN No more ridges.
Sedan ett lager nagellack, Glitter gal's Frappe, ett ljust rosa 3D/holo lack. Jag älskar det!

Efter att ha torkat någon minut plockade jag fram akrylfärger och en pensel. Jag använder en platt kantig pensel, doppar ena sidan i en cerise färg (heter Magenta) och den andra sidan i vit färg. Sedan testar jag båda sidorna på min palett innan jag målar blommorna. Tekniken heter One stroke, googla gärna, kolla på youtube.
Sedan gjorde jag vita prickar med LCN nail art pen.
Efter detta målade jag överlack, LCN Super hardener, på en blomma i taget innan jag "strösslade" på glitter, LCN White multi 15, på blomman.
Sist målade jag samma överlack på hela nageln.




Denna bild är tagen utan blixt till skillnad från de andra.



pixxi

Oj vad fina :) Vart har du fått tag i det glittriga lacket? Det var supersnyggt!

Anna - Naglarnaglarnaglar

Hej, tack! Märket heter Glitter gal och jag har beställt direkt från deras hemsida, Australien.



http://www.glittergal.com.au/Nails%20Holographic.html