Pedikyr - Lila lack med svart Croco top


Jag vill bara börja med att beklaga att bilderna inte gör stenarna rättvisa som är fantastiska och skimrar i lila och gult. Fantastiska! Man ser lite på materialbilden om man tittar på burken...


Materialet: LCN No more ridges (underlack), LCN N3, LCN Nail art liner nr 25,
LCN Croco Top svart och sist LCN Super hardener (överlack).
Stenarna heter 268 och är lilagula, superhäftiga.







Jag målade först underlack och sedan två lager av N3. Efter en stunds torktid målade jag på Croco top som även den fick torka en stund. Sist en linje på stortån som jag satte stenarna på med hjälp av en orangepinne (där jag låtit spetsen få lite överlack på sig, så stenarna fastnar på spetsen). Efter ytterligare lite torktid avslutade jag med överlacket.

Det blev ett foto från min mobil också, kunde inte låta bli.
Här ser man lite av det gula i stenarna och lite mer detaljer i Croco topen.