Pedikyr - OPI's Ogre the top blue + All that glitters' Heartbeat city


Äntligen fick jag använda de här två snygga lacken som jag länge längtat efter.


Jag började med att fila och fixa fötter och tår. Torkade av naglarna med LCN Cleaner när allt var klart och målade underlacket LCN No more ridges.

Sedan målade jag ett lager med OPI's Ogre the top blue och efter en stund ett lager av All that glitters' Heartbeat city - ett fantastiskt lack som jag köpt på etsy.com.
Shoppen där heter All that glitters och lacken kostar ~60 kr. Jag köpte flera stycken och har testat och gillat men inte använt förrän nu.

När lacken torkat en stund använde jag vit LCN stamping polish och en blomma på konadbrickan m50.
Jag målade snabbt lite LCN Super hardener på själva blomman och satte fast en sten i mitten.
Efter ytterligare en stund målade jag LCN Super hardener på alla naglarna. Klart.

Bilderna gör inte tårna rättvisa, de är superglittriga och jättefina!



Klicka på bilden för förstoring



Jag laddade även upp ett videoklipp på facebook, hoppas glittret syns bättre där.