Manikyr - OPI's Simmer & shimmer fransk


Idag har jag gjort en glittrig fransk manikyr med OPI's Simmer and shimmer från deras Burlesque serie.
Jag började med underlack, LCN No more ridges.
Sedan ett rosa lack för fransk manikyr, LCN FC6.
Efter detta målade jag den fria randen med glitterlacket.
Sist överlack, LCN Super hardener.
Efter en bra stunds torktid plockade jag fram mina konadbrickor och valde ett blommönster på m41, jag använde LCN's vita stamping polish som är superbra.
Sedan målade jag på blommorna med överlacket igen, på ringfingrarna satte jag 2 rosa stenar på blommorna.
Jag ville ha liter mer, var inte riktigt färdig kände jag. Så jag tog fram ett blått och ett vitt lack, LCN 204 och I ♥ LCN som jag gjorde prickar med, med hjälp av en spot swirl.
Sist överlacket och LCN Quick dryer spray.