Permanent nail art - Come to the Café och lite till...


Idag har jag gjort en permanent fransk. Jag använde mest LCN's Come to the Café Colour gel men blandande i både Dark bronze 209 och FM glitter Sand 2 samt lite brunt Crushed mirror.
Som sealent använde jag LCN Colour gel Perfect finish, 04 Multi glitter cristalline.

Sedan plockade jag fram mina akrylfärger och målade "one stroke"- blommor i brunt och vitt. Jag fyllde i kronbladens kanter med en tunn pensel som jag även använde för prickarna i mitten på blommorna. Sedan gjorde jag prickar runt blomman med en spot swirl.
Sist LCN Super hardener överlack.

I love it! Det blev en känsla av Indien, åh jag vill tillbaka dit... och choklad och kaffe. Nå ja, får väl nöja mig med choklad. Chokladfondue ikväll!

Ha en riktigt underbar mysfredag!


Tog även ett kort med mobilen.


Här är lacket jag använde till pedikyren samt lacket som är i samma färg
som gelen som jag använde till händerna.
LCN Summer in the city & Come to the Café.



Amaaaanda

svar: Ja, bilden är lånad där ifrån. Och jag tyckte att jag hade skrivit det men hade bara länkat. Brukar faktiskt skriva om jag hittar var de e ifrån (:



Ja, precis flyter ut men det var de jag menade med löser upp sig.

Anna - Naglarnaglarnaglar

Vad bra. :)



Men testa alla lack du har, jag har lyckats med de flesta jag testat.