Fransförlängning: före, under och efter

 
Jag är väldigt trött på morgonen och med mascara... ja, ibland lyckas jag och ibland får jag det inte riktigt lika snyggt.
Men med fransförlängning så slipper jag tänka på mascaran!
 
Efter att ha rengjort och återfuktat ansiktet är det inte mycket kvar att göra. Jag pudrar på lite mineralpuder, mineralrouge och ev. även lite rouge eller ögonskugga på ögonlocken, fyller i mina ljusa ögonbryn lite och jag är redo för jobbet, pigg och fräsch! :)
Det går SÅ mycket fortare och jag tror jag gör en fyllning eller justering var 3:e vecka - men det beror på hur väl jag skött dem.
Resultatet blir även snyggare om man färgar fransarna svarta innan appliceringen.
 
Med fransförlängning ska man undvika att gnugga ögonen och inte använda sminkborttagning med olja i. Jag använder Dermalogicas sminkborttagning och/ eller LCN's beroende på hur mycket smink jag har, LCN's är en blå vätska, perfekt för att få bort eyeliner med tops.
 
Tänk även på att ha nytvättat hår när ni ska på fransförläning då man ska undvika fukt i ca 48 h. 
 
På bilderna före har jag nyfärgade fransar (och bryn) och jag har även vaxat brynen då jag tycker pincett tar längre tid och det är svårt att plocka alla ljusa strån.
Jag har använt fransar i längderna 9mm och 11mm, de längsta fransarna jag har hemma är 13mm men just nu vill jag ha en mer "naturlig" look.