Lite fransar som jag gjort...

 
Jag älskar att göra fransar, så terapeutiskt! Fullt fokus, ett knippe i taget på en frans i taget. Håll still någon sekund och gå vidare. Riktigt pillgöra!
 
 
För att fransarna ska hålla sig fina länge är det viktigt att man sköter om dem.
Det du måste tänka på är att:
  • Undvik vatten på fransarna under det första dygnet så att limmet hinner härda ordentilgt.
  • Undvik produkter som innehåller olja på/ runt fransarna.Oljan löser upp limmet. Jag säljer ansiktskräm från Lash for lash som är anpassad för fransförlängningar.
  • Även klor och saltvatten påverkar hållbarheten, rengör noga och skölj extra när du solar och badar.
  • Undvik balsam och shampoo på fransarna då det kan innehålla ämnen som gör att fransarna släpper.
  • Använd inte mascara - mascar på volymfransar gör att knippen klibbar ihop till en frans och det är svårt att tvätta bort (vilket sliter på den egna fransen).
  • Undvik bomull eller något annat som avger trådar på fransarna.Det kan vara mycket svårt att få bort.
  • Undvik att inte gnugga och pilla på fransarna.
Undvik helst mascara helt och hållet under tiden du har ögonfransförlängning, mascaran påskyndar nämligen fransarnas "levnadstid". Det är just därför man gör en ögonfransförlängning - för att slippa mascaran. Det går bra att ha mascara på nedre fransarna bara den är vattenlöslig.

När jag säger att man ska vara rädd om sin fransförlängning vill jag också betona vikten av rengöring:

  • Smuts och smink gör att limmets hållbarhet försämras och lösfransarna kan lossna i förtid.
  • Hårsäckarna kan bli påverkade och igensatta vilket leder till att tillväxten av nya fransar påverkas - fransarna blir tunnare och kortare.
  • Man kan utveckla ögonlocksinflammation (blefarit) vilket ibland annat visar sig genom att man får hudflagor, rosa/ röda ögonlock, sekret vid fransarna och det kan kännas som man har skräp i ögat.
När du rengjort fransarna ska du vänta tills de är torra och sedan borsta dem med den borste du fått från mig så att de inte spretar åt fel håll, borstar du fransarna regelbundet så både ser de bättre ut och håller bättre.
 
Rengör dina fransar noga både morgon och kväll, använd båda ändar på din rengöringsborste för att komma åt ordentligt.
 
Bildresultat för lash for lash fransrengöring

 

Tänk även på detta när det gäller din bokade tid:

Vid påfyllning av nya fransar är det viktigt att de är ordentligt rengjorda, betalar du för 90 minuter så ingår rengöringen i de 90 min (90 min från hej till hejdå med andra ord) vilket innebär att jag hinner sätta färre fransar om jag måste lägga mer tid på rengöringen än nödvändigt.

Lycka till med din fransförlängning!

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anna - Anna Kullhammar - Fansar - Fransförlängning - Langer Lashes - Langer nails - Lash4lash - Lashforlash - Lashlove - fransarinacka - fransariorminge - volymfransar