Foglossning... 😱

Idag Ă€r det 47 dagar kvar (max) tills Jolene föds med planerat snitt. 
Just nu har jag jĂ€ttestora problem med foglossning (smĂ€rta - gĂ„r t.o.m med kryckor), dĂ€rför har jag tyvĂ€rr varit tvungen att dra ner pĂ„ tempot och alltsĂ„ bokat av kunder. 
(Sedan lÀnge tar jag inte emot nya kunder.)
Min tanke har hela tiden varit att försöka jobba fram till förlossningen (om kroppen tillĂ„ter) men vi fĂ„r se helt enkelt. Jag hör av mig om det blir sĂ„ att jag mĂ„ste sjukskriva mig helt. Tack för visad förstĂ„else! 


Kryckor och foglossningbĂ€lte. 


47 dagar kvar. 


Jolene - foglossning - gravid
Tuomo

Krya pĂ„ sig och kötta pĂ„. Foglossningar Ă€r inte att leka med. Men rĂ€tt vad det Ă€r Ă€r ni i mĂ„l. Fördel: mammor med foglossningar behöver inte laga maten đŸ€—. Utnyttja denna kunskap frĂ„n en proffsfarsa som sett det mesta i mĂ„l av graviditeter.

Svar: Tack! TyvĂ€rr Ă„tnjuter jag inga sĂ„dana fördelar, köttar pĂ„ Ă€ven hemma. 😕
Anna Kullhammar

Tuomo

Skandal isf 😼. NĂ„. Krossa vĂ€rlden dĂ„ 👊😊

Svar: Man kan inte fĂ„ allt i vĂ€rlden. 😉 Jag har fina barn och fina förĂ€ldrar som Ă€r vĂ€ldigt hjĂ€lpsamma sĂ„ det gĂ„r Ă€ndĂ„.
Anna Kullhammar

Tuomo

Som Lemmy sa (frontman i legendariska Motörhead) "Man kan inte fĂ„ allt. Och varför skulle man det? Var skulle man stĂ€lla det?" 😁. HĂ€rligt att höra att du har bra backup. Vet nĂ€stan exakt vad du menar. Jag har barnen. Det Ă€r bra sĂ„. 😊

Svar: Ja precis, var skulle man stĂ€lla det? 😉
Jag tĂ€nker som sĂ„ att att just nu Ă€r barnen allt jag vill ha, det andra kan vĂ€nta. Som jag skrivit innan, jag trodde aldrig jag skulle fĂ„ barn sĂ„ jag Ă€r sĂ„ otroligt tacksam över dem. 😊
Anna Kullhammar

Tuomo

Vet precis vad du menar. I, förmodligen alltför, lĂ„ng tid har jag föredragit livet som ensamstĂ„ende förĂ€lder. Tiden utöver veckorna med barnen vigs sĂ„ledes Ă„t andras barn (jobb och föreningsliv). SĂ„ det andra. Ah nĂ€h, det fĂ„r vĂ€nta. Insiktsfullt, unga fröken. Men sĂ„ förvĂ€ntar jag mig inget annat 😊. Och iom detta svar slutar jag stalka den hĂ€r trĂ„den 😁. Lev vĂ€l, vackra du. Du Ă€r sĂ„ förtjĂ€nt av det.

Svar: Tack. Har mina pojkar varje vecka dock. ❀
Anna Kullhammar

Tuomo

Skulle egentligen bara lÀsa svaret. Men pÄ heltid alltsÄ. Ruskigt tufft. Det finns alltid olika skÀl till det, och det kommer jag inte frÄga om för det Àr inte min sak. Men det Àr en sÄn sak som jag alltsÄ fÄr beklaga, Àven om det trots förhÄller sig sÄ att fÄ hÀnga med sina barn trots allt Àr den största lyxen som finns.

Jag Ă€r dock inte orolig över att du grejar det. Stark har du alltid varit. Men fĂ„r ju sĂ€ga... tvĂ„ jobb, tvĂ„ barn och gravid, lĂ€rarlyft. Ensam. Det Ă€r banne mig respekt. MĂ„nga kreverar för mindre (speciellt mĂ€n, fĂ„r jag medge 😁). Om Sverige nĂ„nsin hamnar i krig sĂ„ vet jag vem som borde vara general 😁😉.

Svar: â€đŸ‘Œ
Anna Kullhammar