Color club's Red velvet manikyr m. nail art


Idag har jag fått måla mammas naglar inför nyår och hon ville ha en röd färg.
Jag valde Color club red velvet och gjorde på ringfingrarna lite nail art. Det här lacket har rött glitter i en svart bas, fantastiskt snygg efter två lager.

På ringfingrarna lade jag diagonala linjer av LCN's glitter liner i guld och nail art pen röd och vit. Sedan drog jag med min spotswirl ett mönster. Lätt gjort men ser avancerat ut. Jag doppade i den vita linjen innan varje drag och torkade av spot swirlen mellan dragen (går säkert med spetsig tandpetare).


Materialet: LCN's underlack No more ridges, Color club Red velvet,
LCN glitter liner guld, LCN nail art pen röd och vit.
Sist LCN's Super hardener överlack och Quick dryer, en snabbtorkande olja i sprayform.


Vanlig inbyggd blixt


Stark extern blixt