Manikyr på permanent lackning - LCN Just nude + nail art


Idag tänkte jag göra en lite tydligare förklaring av hur jag gör den här manikyren; igår gjorde jag min högra hand och idag skulle jag göra min vänstra. Vilket innebär att allt jag gör på bilderna är med "fel hand". Det blir aldrig lika bra med den handen. När jag arbetar på kunder använder jag bara vänstern, eftersom jag är vänsterhänt. Så bilderna är inte helt rättvisande, men här är de i alla fall:

Efter att jag gjort en fyllning som jag avslutade med LCN Colour gel Just nude var det dags för nail art.
Just nude har ett guldigt skimmer som jag älskar, och det härliga nu är att när jag tröttnar på nail arten är Just nude kvar på nageln. :)
Innan jag började använde jag LCN Cleaner och torkade av naglarna för en torr yta att måla på. 



Jag började med att "svampa" på Color club's Wing fling över halva nageln.


Jag droppar ut lite lack på aluminiumfolie och använder en bit som jag klippt av från en stor tvättsvamp.


Sedan "duttar" jag det över nageln tills jag är nöjd med färgen.
Jag gjorde två gånger på varje nagel.

Sedan använde jag ett mönster på konadbrickan m 57 och svart LCN Stamping polish.




Jag fyllde in mönstret med först svart akrylfärg, sedan guld.


Jag blöter penseln i vattnet och blandar färgen lite innan jag byter till "fel" hand...


Först det svarta.


Sedan det guldiga.


Jag passade på att ta bort lite av stämpelmönstret som kom utanför nageln.
Smart uppfinning, LCN Polish corrector.

I det svarta gjorde jag sedan prickar med vit LCN Nail art pen.



Jag fyllde i det rosa på fria randen med All that glitters' Frantic romantic.


Ett tjockt glitterlack. Supersnyggt!




Överlack LCN Super hardener, först ett snabbt drag på stämpelmönstret, sedan över hela nageln.
Och klart!













vegaomega

det där var sjukt snyggt! väldigt snyggt gjort och roligt mönster utan att se rörigt ut.

Svar: Tack! <3
Anna - Naglar naglar naglar...

Maria Söderblom

jätte fint! :D

Svar: Tack! :)
Anna - Naglar naglar naglar...